Subject: Valla omandis oleva tee välja arvamine avaliku kasutusega teede hulgast
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Fri, 23 Feb 2024 12:24:38 +0200

From: Muhu vald <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 20, 2024 4:53 PM
To: Helen Härmson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kommunaal <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Valla omandis oleva tee välja arvamine avaliku kasutusega teede 
hulgast
Importance: High

Tere

Pöördun Teie poole seisukoha saamiseks valla omandisse kuuluva tee välja 
arvamiseks avaliku kasutusega teede hulgast.

Olukorra kirjeldus:

Muhu valla omandisse kuuluval katastriüksusel 47801:001:0288 (Koguva küla 
Ansu) asub jupp teed, mis on avaliku kasutusega teeks märgitud. Sellele 
teele pääsemiseks peab läbima teelõigu, mis asub eramaadel. Volikogu ei näe 
terviktee ulatuses avalikku huvi ja soovib eelnimetatud maaüksusel oleva tee 
avaliku kasutusega teede hulgast välja arvata. Ehitusseadustikust loen, et 
mh on avaliku kasutusega tee kohalik tee (Ehs § 92 lg 5). Ehs § 92 lg 7 
sätestab, et kohalik tee on tee, mille osas omaniku ülesandeid täidab 
kohaliku omavalitsuse üksus. Kui maa, millel asub tee, on 
munitsipaalomandis, siis on see kohalik tee ja avaliku kasutusega vastavalt 
Ehs § 92 lõikele 2. Kas sellist teed on võimalik avalike teede hulgast välja 
arvata? Kuidas on korrektne § 92 lõike 7 käsitlus, kas kohalik tee on

1.           avalikuks kasutamiseks määratud eratee

2.           kohaliku omavalitsuse üksusele kuuluv tee

3.           kohaliku omavalitsuse volikogu otsuse kohaselt kohaliku 
omavalitsuse hallatav kohaliku liikluse korraldamiseks vajalik muu tee

Või kohalik tee on avalikuks kasutamiseks määratud:

1.	eratee,
2.	kohaliku omavalitsuse üksusele kuuluv tee või
3.	kohaliku omavalitsuse volikogu otsuse kohaselt kohaliku omavalitsuse 
hallatav kohaliku liikluse korraldamiseks vajalik muu tee.

Kas vald saab munitsipaalomandis olevat teed avaliku kasutusega teede 
hulgast välja arvata ja kui saab, siis millisele seaduslikule alusele on 
korrektne viidata?

Peatsele tagasisidele lootma jäädes